دسته بندی:

نصب آپاچی ۲٫۴٫۴ روی سرور cPanel

بالاخره انتظار به پایان رسید و WHM/cPanel در آخرین ورژن Release شده خود و در برنامه Easyapache ورژن ۲٫۴٫۴ وب سرور آپاچی را به لیست ورژن های آپاچی قابل استفاده اضافه کرد . برای اظهار نظر در مورد کفیت و بازدهی وب سرور آپاچی ۲٫۴٫۴ در WHM/cPanel و روی هاست اشتراکی لینوکس زود است ولی چیزی که در نگاه اول بسیار واضع و مورد توجه است لود خیلی پایین تر سرور بعد از آپگرید آپاچی به ورژن ۲٫۴٫۴ است .

یکی از مشکلاتی که بعضی از دوستان در سرور های هاستینگ خود با نصب آپاچی ۲٫۴٫۴ داشتند مربوط به پلاگین nginxcp بود که راه هایی برای رفع آن وجود دارد . به عقیده شخصی من با وجود آپاچی ۲٫۴٫۴ روی سرور cPanel اصلا نیازی به کش و پروکسی nginx نخواهید داشت . حد اقل از باب لود بالای سرور زیر ترافیک وب سرورآپاچی ۲٫۴ پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و شاید با کمک nginx تنها کمی سرعت پاسخگویی وب سرور به درخواست ها افزایش پیدا کنید .

مشکل بعدی که تا این لحظه توسط یکی از مشتریان هاست اشتراکی ماه گزارش شده است عدم سازگاری پلاگین و افزونه شتاب دهنده HTTP در وردپرس بود که با این ورژن از آپاچی سازگاری نداشت .

کش وارنیش یا Varnich Cache ، APC Opcod Cache و Memcached با کانفیگ های قبلی هیچ مشکلی با این ورژن وب سرور آپاچی نداشتند و بدون هیچ تغییری در فایل های کانفیگ آن ها ، در حال استفاده از این وب سرور قدرتمند هستیم . َ

در مجموع میتوان گفت وب سرور آپاچی ۲٫۴ بدون هیچ مشکل خاصی با WHM/cPanel سازگار شده و این مکث طولانی مدت سی پنل برای کنجاندن وب سرور آپاچی ورژن ۲٫۴٫۴ در برنامه ایزی آپاچی Easyapache بی دلیل نبوده است . ماه ها از ورود آپاچی ۲٫۴ به بازار رقابت وب سرور ها گذشته بود ولی در هر آپدیت و ورژن جدید از سی پنل جای آن در برنامه Easyapache خالی بود .