دسته بندی:

نصب CSF روی سی پنل

در این مطلب قصد آموزش نصب CSF روی سی پنل را به شما کاربران محترم داریم تا امنیت سرور لینوکسی و Cpanel/WHM خود راتامین کنید. CSF یا ConfigServer Security & Firewall یک فایروال قدرتمند و محبوب مخصوص سیستم عامل لینوکس است. همانطور که می‌دانید اولین نیاز تامین امنیت سیستم عامل و سرور داشتن یک فایروال مطمئن می‌باشد.

فایروال CSF برای تامین امنیت، مدیریت IPtables  و حافظت از سرور در مقابل حملات DDOS ، sys flood و brute force بسیار قدرتمند عمل می‌کند. همچنین برای مدیریت پورت‌ها، مدیریت کانکشنها، پروسس‌ها و.. بسیار کارآمد است. این فایروال لینوکسی توسط شرکت configserver به صورت متن باز و رایگان ارائه می‌شود.

نصب فایروال CSF روی سی پنل لینوکس

برای نصب CSF روی سی پنل در cpanel/WHM سرور لینوکس باید با اجرای دستورات، مراحل زیر را طی کنید. اگر نصب کننده‌ی بسته‌ی perl را ندارید با استفاده از دستور زیر آن را نصب کنید:

yum install perl-libwww-perl

اکنون می‌توانید دستورات زیر را به صورت جداگانه یا یکجا وارد کنید تا نصب فایروال CSF در لینوکس انجام شود:

cd /usr/src
rm -fv csf.tgzwget https://download.configserver.com/csf.tgz
tar -xzf csf.tgz
cd csf
sh install.sh

نصب فایروال در لینوکس به اتمام رسید. در ادامه برای تست کردن فعالیت ماژول‌های iptables که برای CSF لازم هستند، دستور زیر را وارد می‌کنیم:

perl /usr/local/csf/bin/csftest.pl

در این مرحله فایروال شما نصب شده و آماده‌ی استفاده است اما روی حالت تست قرار دارد. در نتیجه شما باید آن را از حالت تست خارج کرده و فعال کنید. به همین جهت فایل کانفیگ CSF را با وارد کردن دستور زیر از دایرکتوری etc/csf/csf.config باز کرده و با استفاده از ویرایشگر nano آن را ویرایش می‌کنیم:

nano /etc/csf/csf.conf

در نوشته‌های فایلی که مشاهده می‌کنید عبارت TESTING=”۱” را بیابید و مقدار آن را به TESTING=”۰” تغییر دهید تا از حالت تست خارج شود. در ادامه برای خروج ctrl+x را بزنید و برای ذخیره شدن تغییرات y و سپس enter را فشار دهید.

پس از اعمال تغییرات باید دستور زیر را وارد کنید تا فایروال csf راه اندازی و فعال شود:

service csf start

یا

Systemctl start csf

اکنون مرحله آخر آموزش نصب CSF روی سی پنل به پایان رسید و شما می‌توانید با تنظیم کردن این فایروال، امنیت سرور لینوکسی و cpanel/WHM خود را تامین نمایید.

در صورت بروز مشکل در مراحل نصب یا نیاز به هرگونه راهنمایی می‌توانید از همکاران پشتیبانی آنلاین سرور کمک بگیرید.

ارسال نظر

4 × 5 =