دسته بندی:

مقایسه کنترل پنل پلسک و سی پنل

مقایسه پلسک و سی پنل

شما هم ممکن است در انتخاب کنترل پنل چه برای هاست لینوکس و هاست ویندوز به دنبال کنترل پنل مناسب و دارای امکانات کاملی باشید تا امکان دسترسی آسان به همه قسمت های هاست را داشته باشید . در ادامه به مقایسه نقاط قوت و ضعف پلسک و سی پنل میپردازیم .

 

ویژگی های کنترل پنل پلسک (Plesk) :

یکی از ویژگی های خوب پلسک پشتیبانی از سیستم عاملهای مختلف است که برخلاف سی پنل که تنها سیستم عامل لینوکس را پشتیبانی می کند .

از مزایای پلسک میتوان به استفاده از IPV6 اشاره کرد که با پشتیبانی از نسخه جدید آی پی ها می توان به راحتی برای سرور خود به غیر از آی پی ورژن ۴ از ۶ نیز استفاده نمود که این ویژگی در سی پنل وجود ندارد.

اگر چه پلسک یک کنترل پنل در سطح بالا می باشد ولی توانایی انجام تمام ویژگی ها و کارها را برای یک کاربر معمولی را ندارد و معمولا برای مدیران و ارائه دهندگان خدمات وب مناسب می باشد و همچنین امکان نصب پلاگین نیز بر روی پلسک وجود ندارد.

با اینکه هزینه پنل ویندوز نسبت به لینوکس گرانتر نیز می باشد به همین دلیل کاربران اکثرا از نسخه ها ی لینوکسی این پنل بیشتر استفاده می کنند.

در طراحی پلسک سعی شده که کاربر به راحتی به قسمتهای مختلف و با توجه به سرعت اینترنت به کنترل پنل دسترسی داشته باشد و به راحتی می توان با استفاده از مرورگر و یا نرم افزارهای اختصاصی پلسک برای اندروید و IOS موبایل به پنل براحتی دسترسی داشت.

ویژگی های سی پنل  (Cpanel) :

یکی از نقاط قوت  سی پنل که آن را نسبت به پلسک برتر می کند پنل کاربری بسیار کاربر پسند و ساده است که هر فردی حتی با دانش پایه نیز می تواند براحتی با این کنترل پنل کار کند و این ویژگی موجب شده است که وب مسترها و …  بیشتر از این کنترل پنل استفاده نمایند .

یکی از نقاط قوت سی پنل در استفاده از پنل دیتابیس است که بدون نیاز به هر نوع پایگاه داده خارجی کار می کند و همچنین استفاده از پلاگین ها که این مزیت در پلسک نیز یافت نمی شود.

از معایب این کنترل پنل نیز  می توان به عدم استفاده از IPV6 و پشتیبانی نکردن برخی سیستم عامل ها  است.

در طراحی سی پنل نیز مانند پلسک می توان براحتی به تمامی قسمتها دسترسی داشت و حتی منوهای مختلف را به دلخواه کاربر قرار داد و یا حذف کرد ولی نرم افزار اختصاصی همچنان جه دسترسی بهتر با استفاده از موبایل و تبلت ارائه نشده است.

امتیاز های مقایسه:

در ادامه میتوانید در تصاویر هر دو کنترل پنل را مقایشه کنید .