دسته بندی:

نصب وردپرس هاست در ۷ قدم

نصب وردپرس به نصب ۵ دقیقه‌ای معروف است، اگرچه برای نصب چند قدم ساده را باید طی کنید، اما نیاز به یک اکانت ftp دارید که بتوانید فایل‌های وردپرس را روی هاست خود بارگزاری کنید، و همچنین یک دیتابیس برای وردپرس خود بسازید.

گام اول:

آخرین نسخه وردپرس را از آدرس wordpress.org/download دریافت کنید، و آن را در هاست خود در مسیر وب روت (معمولا به نام public_html و یا www موجود است) آپلود کنید. سپس فایل را از حالت فشرده خارج کنید. دقت کنید که فایل ها و فولدرهای وردپرس باید در مسیر اصلی وب روت قرار گیرند و نه در پوشه وردپرس.

گام دوم:

برای ذخیره اطلاعات روی سرور باید یک پایگاه داده MySql ایجاد کنید. بستگی به پنلی که دارید (cPanel, directAdmin,… ) می‌تواند مراحل متفاوت باشد. اما کاری که در تمامی پنل‌ها باید انجام شود، اول ایجاد یک دیتابیس جدید است. سپس ایجاد کاربر برای دیتابیس و در آخر دادن دسترسی دیتابیس به کاربر ایجاد شده.

ساخت سایت وردپرسی در ۷ قدم:

گام سوم:

وارد سایت خود شوید تا وردپرس را نصب کنید.
اولین مرحله نصب انتخاب زبان است، شما می‌توانید از این بخش زبان سایت خود را انتخاب کنید. اگر انتخاب نکردید یا اشتباه انتخاب کردید نگران نباشید، بعد از نصب هم می‌توانید زبان را تغییر دهید

گام چهارم:

در این گام توضیحاتی درباره نصب وردپرس نوشته شده است، کافیست به مرحله بعد بروید

گام پنجم:

در این گام نام دیتابیسی که ایجاد کرده‌اید، نام کاربری دیتابیس، رمز عبور دیتابیس را وارد کنید. هاست دیتابیس معمولا localhost است مگر اینکه برای اتصال به دیتابیس به هاست دیگری بخواهید متصل شوید. پسوند جداول به صورت پیشفرض wp_ است، اگر می‌خواهید چند وردپرس را روی یک پایگاه داده نصب کنید پسوند را مرتبط با عنوان سایت قرار دهید.

گام ششم:

اگر اطلاعات دیتابیس را درست وارد کرده باشید در این مرحله پیام اتصال موفق به دیتابیس را مشاهده میکنید. در غیر اینصورت باید خطای بوجود آمده را بررسی کنید.

گام هفتم:

در این قسمت شما باید عنوان سایت خود را وارد کنید. این عنوان معمولا نام کامل سایت است.
سپس نام کاربری و رمز عبور برای ورود به بخش ادمین وردپرس (مدیریت محتوای سایت) را وارد نمایید.
در پایان می‌توانید از موتورهای جستجو بخواهید که سایت شما را ایندکس نکنند. اگر تیک این قسمت را نزنید موتورهای جستجو میتوانند محتوای سایت شما را ببینند.

تمام!
با پشت سر گذاشتن این هفت مرحله سایت وردپرس شما آماده می‌باشد.