نمایش اشتباه حجم دیسک هاست یا سرور در کنترل پنل پلسک

کنترل پنل پلسک یکی از گران قیمت ترین و پر طرفدار ترین کنترل پنل های هاست قابل نصب بر روی سرور مجازی و اختصاصی لینوکس و ویندوز سرور است

یکی از ایرادات بزرگ کنترل پنل هاستینگ پلسک ، عدم نمایش صحیح حجم استفاده شده از فضای هارد و دیسک هاست و سرور است . کنترل پنل هاستینگ پلسک پارلل ، تنها هر ۲۴ ساعت یک بار اقدام به به روز رسانی آمار های مربوط به مصرف فضای دیسک میکند . برای حل این مشکل کافی است تا در محیط SSh سیستم عامل لینوکس دستور زیر را اجار کنید :

/usr/local/psa/admin/sbin/statistics –calculate-one –domain-name=domainname

در دستورات بالا به جای domainname ، نام دامنه استفاده شده در کنترل پنل پلسک خود را وارد نمایید . این به روز رسانی آمار های پلسک تنها برای یک دامنه است و در صورتی که قصد به روز رسانی تمام دامنه ها را دارید ، باید دستورات فوق را برای هر دامنه به صورت جدا در لینوکس و محیط ssh اجرا کنید . بعد از اجرای دستورات فوق میتوانید به صفحه اصلی ادمین یا resseler یا یوزر کنترل پنل پارالل پلسک خود دارد شده و حجم واقعی و حجم پر شده هاست یا سرور خود را مشاهده نمایید .

در صورتی که مایل به به روز رسانی آمار های کل یوزر های کنترل پنل شامل روت ، ادمین ، ریسلر های کنترل پنل پلسک و در نهایت یوزر ها و مشتریان هاست پلسک هستید به جای دستورات بالا از دستورات زیر در محیط ssh لینوکس سرور مجازی یا سرور اختصاصی خود استفاده کنید:

/usr/local/psa/admin/sbin/statistics –calculate-all

توجه داشته باشید هر تغییری در هاست و سرور مجازی و اختصاصی لینوکس با کنترل پنل پلسک در حالت عادی به ۲۴ ساعت زمان برای آپدیت شدن اطلاعات نیاز دارد که این یکی از ایرادات عجیب و بزرگ کنترل پنل پلسک است