CloudLinux چیست و چه مزایای دارد؟

استفاده ناگهانی از منابع، افزایش ترافیک، و حملات هکرها برخی از مشکلاتی هستند که مدیران سیستم اغلب با آن روبرو هستند. این مشکلات هزینه های زیادی در پی دارد از جمله هزینه زمان برای رفع این مشکلات و از آن مهم تر هزینه اعتماد مشتری و مشکلات عدم رضایت از سرویس را شامل می شود.

سیستم عامل cloud linux از سال ۲۰۱۰  با هدف پیاده سازی و مراقبت از  امنیت، پایداری به بازار وارد شد. cloun linux از نوآوری هایی مانند CageFS جهت بهبود امنیت و ثبات در سرورها استفاده نمود تا سرور با وجود مشکلات استفاده غیر مجاز کاربران از منابع همچنان پایدار بماند. cloud linux   بهینه شدن سرور را با استفاده از ایجاد محدودیت در استفاده از CPU، I/O و Memeory تضمین میکند. اصول این سیستم عامل شامل  افزایش پایداری، تراکم، و امنیت سرورها می باشد.

این سیستم عامل به طور خاص  برای از سرور میزبانی مشترک بهینه سازی شده است. آمارهای منتشر شده از سمت این شرکت گزارش Uptime بهتر، کاهش ۱۰ برابری suspend شدن سرویس های مشتری را نشان میدهد. همچنین مدعی است با استفاده از این روش تعداد ریزش کمتر مشتری ها به علت مشکلات سرویس دهی رخ داده است.

همچنین افزایش امنیت در مقابل حملات symlink و ردیابی از طریق exploits ها را با محدود کردن قابلیت دسترسی ProcFS تنها برای زمان های مورد نیاز تامین میکند.