دسته بندی:

IMAP چیست ؟

اگر قبلا یک حساب ایمیل ایجاد کرده اید، احتمالا از شما خواسته شده است که کدام پروتکل ایمیل مورد نظر شما مورد استفاده قرار گیرد: POP یا IMAP.  با این حال، انتخابی که شما انجام می دهید، تاثیر زیادی بر تجربه شما در ارسال، دریافت و غیره از پیام های ایمیل خواهد داشت. محبوب ترین نوع پروتکل ایمیل، پروتکل IMAP یا پروتکل دسترسی به پروتکل اینترنت است – این روزها بیشتر مردم انتخاب می شوند. در مورد IMAP ، چگونگی کارکرد آن، نحوه مقایسه آن با POP و مزایای اصلی آن در زیر بیشتر بدانید.

پروتکل IMAP  از پروتکل های جدیدی است که  مورد استفاده در محیط وب (اینترنت ) قرار میگیرد . از این پروتکل برای انتقال و ارتباطات چند رسانه ای در وب استفاده میکنند  . مثلا در سرویس های صندوق پست الکترونیکی و یا وب سایت های جدید که امروزه فایلهای صوتی و تصویری در آن ها بصورت آنلاین Online مورد استفاده قرار می گیرند از این پروتکل بهره گرفته اند.

 IMAP و POP قابل تعویض نیستند. با متصل شدن به سرور ایمیل خود و دانلود تمام پیام های جدید خود از آنها از سرور ناپدید می شوند. اگر تصمیم به بررسی ایمیل خود را از دستگاه دیگری دارید، پیامهایی که قبلا دریافت شده اند برای شما قابل دسترسی نخواهند بود. POP برای کسانی که به طور کلی تنها پیام های ایمیل خود را از یک دستگاه بررسی می کنند، به خوبی کار می کند. کسانی که سفر می کنند و یا نیاز به دسترسی به ایمیل خود را از دستگاه های مختلف دارند بسیار بهتر از خدمات ایمیل مبتنی بر IMAP هستند.

ویژگی هایimap:

در POP3 پس از دریافت ایمیل ها، ایمیل ها از روی سرور حذف میشود در صورتی که درIMAP به این طورت نیست و ایمیل ها پس از دریافت از روی سرور هرگز حذف نمی شوند. ازطریق IMAPاین امکان وجود دارد که کاربر بدون دانلود نمودن پیغام از روی سرور درون پیغامهای خود جستجو انجام دهد، پوشه ایجاد نماید، تغیر نام دهد و Mailbox خود را برای پیغام های جدید کنترل نماید. یکی از پر استفاده ترین موارد استفاده از IMAP حالت اشتراکی آن است بعنوان مثال در شرکتی که باید چند نفر اجازه دسترسی به پست الکترونیک شرکت را داشته باشند IMAP راه حل مناسبی است .