دسته بندی:

نصب کلود لینوکس

نصب کلود لینوکس یا تبدیل سرور لینوکس به cloudlinux به شما کمک می‌کند تا یک سیستم عامل شخصی سازی شده، مناسب وب هاستینگ داشته باشید. این سیستم عامل از امکانات خاصی برای مدیریت هاست‌های اشتراکی برخوردار است و منابع مورد استفاده هر یوزر را به صورت مشخص و دقیق، محدود می‌نماید تا از کاهش سرعت دیگر یوزرها بخاطر استفاده‌ی بیش از حد یک کاربر از منابع، جلوگیری شود. کلودلینوکس اغلب توسط شرکت‌های هاستینگ یا افرادی که تعداد سایت‌ها و یوزرهای زیادی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شما برای استفاده از cloudlinux دو راه در پیش رو دارید:

  1. نصب کلود لینوکس مستقیما روی سرور : در این صورت شما یا باید از ابتدا این سیستم عامل را روی سرور خود نصب کرده باشید یا وقتی به آن نیاز پیدا کردید آن را روی یک سرور جدید نصب کنید و هاست‌ها را منتقل کنید.
  2. تبدیل سیستم عامل لینوکس به کلودلینوکس : وقتی شما سروری را از قبل راه‌اندازی کرده‌اید و اکنون نیازمند استفاده از cloudlinux شده‌اید؛ نیازی نیست سایت‌ها را از دسترس خارج کنید تا آنها منتقل کنید؛ بلکه می‌توانید سیستم عامل فعلی خود را که دارای یکی از کنترل پنل‌های cPanel , DirectAdmin یا Plesk است؛ بدون کوچکترین مشکلی، به کلودلینوکس تبدیل کنید( اسکریپت نصب کننده‌ی این سیستم عامل به صورت هوشمند طبق منابع، مجازی ساز، سیستم عامل و کنترل پنل سرور عمل می‌کند و بسته‌های مورد نیاز را نصب خواهد کرد).

ما نیز به آموزش نصب کلودلینوکس روی سیستم عامل CentOS یا بعبارتی تبدیل linux به cloudlinux می‌پردازیم.

تبدیل لینوکس به کلود لینوکس یا نصب cloudlinux

از آنجایی که این سیستم عامل دارای لایسنس و هزینه است؛ اولین پیش نیاز شما، تهیه کردن یک لایسنس برای آن می‎باشد :

  • می‌توانید با مراجعه به سایت اصلی یک لایسنس رایگان ۳۰ روزه برای تست تهیه کنید( پس از مراجعه به “این لینک” اطلاعات مورد نیاز را پر کرده و یک شماره سریال دریافت کنید).
  • می‌توانید از آنلاین سرور لایسنس cloudLinux را خریداری نمایید.

اکنون اقدام به نصب کلودلینوکس می‌کنیم.

۱ . به سرور خود با یوزر اصلی root وارد شوید.

۲ . اکنون دستور دانلود اسکریپت نصب کننده‌ی cloudLinux را وارد نمایید:

wget https://repo.cloudlinux.com/cloudlinux/sources/cln/cldeploy

(اگر بسته‌ی نصب کننده wget را ندارید و با خطا مواجه شدید ابتدا این بسته را با دستور yum install –y wget نصب نمایید سپس اقدام به دانلود اسکریپ کنید)

۳ . اکنون دستور زیر را وارد نمایید تا اسکریپت شل نصب کلودلینوکس اجرا شود: ( شماره سریال لایسنس یا تریال را در امتداد دستور وارد نمایید)

sh cldeploy -k

( از آنجایی که cloudlinux سریال را به دو صورت و بر اساس آی پی یا بر اساس کاربر، ارائه می‌کند؛ اگر سریال شما بر اساس IP است باید دستور sh cldeploy -i را جایگزین دستور فوق کرده و در ادامه سریال خود را وارد کنید)

۴ . پس از نصب، سرور را ریبوت کنید تا تبدیل سرور به کلودلینوکس به انجام برسد.

reboot

اکنون شما یک پکیج LVEmanager نیز به صورت فعال در دسترس دارید تا بسته‌های دیگر مورد نیاز خود را نصب کنید.

نکته : در صورت بروز هرگونه مشکل، یا نیاز به هرگونه راهنمایی در مسیر نصب کلود لینوکس می‌توانید از تیم پشتیبانی آنلاین سرور کمک بگیرید.

ارسال نظر

19 − پانزده =