دسته بندی:

آموزش کانفیگ آپاچی با برنامه EasyApache برای هاست اشتراکی

اجرای EasyApache در هاست:

ابتدا وارد مدیریت هاست WHM شده و با اجرای برنامه EasyApache با این صفحه مواجه میشویم :


در این مرحله از کانفیگ آپاچی شما باید انتخاب کنید که چه خواسته ای از سیستم و سرور خود دارید . آیا مایل به استفاده از تنظیمات قبلی و ایجاد تغییرات جدید در آن هستید؟ در این صورت گزینه پیش فرض مناسب شما است . آیا مایل به شروع کانفیگ همه چیز از صفر و از ابتدا هستید؟ در این صورت گزینه Basic بهترین انتخاب برای شما است . سایر موارد مناسب راه اندازی یک سرور برای هاست اشتراکی نیست و بنا بر این به آن ها نمیپردازیم . پس از انتخاب این قسمت روی دکمه Start customizing based on profile کلیک کنید

انتخاب ورژن آپاچی

در این مرحله باید ورژن وب سرور آپاچی مورد نظر خود را انتخاب کنید . معمولا آخرین ورژن استیبل و پایدار این وب سرور توصیه میشود . در اینجا آخرین ورژن آپاچی نسخته Apache 2.4.4 است . توجه داشته باشید جلوی آپاچی ۲٫۴٫۴ با عبارت EXPERIMENTAL مواجه هستیم . این بدین معناست که این ورژن جدید است و هنوز به طور کامل تست نشده است.

نسخه های اینچنینی با اینکه بتا و آزمایشی نیستند و نسخه اصلی محسوب میشوند ولی به دلیل جدید بودن همیشه احتمال بروز کانفلیکت هایی با سایر سرویس ها توسط آن ها وجود دارد . بنا بر این اگر حرفه ای هستید از آپاچی ۲٫۴٫۴ و در غیر این صورت از آپاچی ۲٫۲٫۲۴ در هاست خود استفاده کنید و تا توصیه شدن ورژن آپاچی ۲٫۴ توسط خود WHM/cPanel صبر کنید.

بعد از انتخاب ورژن آپاچی مورد نظر خود روی دکمه آبی رنگ Next Step کلیک کنید . همانطور که ملاحظه میکنید وارد صفحه انتخاب ورژن PHP مورد نظر خود می باشد همانطور که ملاحظه میکنید وارد صفحه انتخاب ورژن PHP مورد نظر خود مانند عکس زیر میشوید :

انتخاب ورژن PHP

انتخاب آخرین ورژن پایدار php 5.3 همواره از نظر امنیتی توصیه میشود . به هر حال دوستانی که اصرار به استفاده از ورژن ۵٫۲ دارند میتوانند از این طریق ورژن ۵٫۲ را انتخاب کنند ولی به این امر واقف باشن که استفاده از آخرین ورژن پایدار ۵٫۳ همیشه توسط شرکت های بزرگ امنیتی توصیه میشود.

بعد از انتخاب ورژن php مورد نظر خودتان برای هاست ، روی دکمه آبی رنگ Next Step کلیک کنید تا وارد صفحه اصلی تنظیمات و کانفیگ آپاچی توسط EasyApache شوید.برای نمایش تمام تنظیمات ممکن از انتهای صفحه روی دکمه Exhaustive Option List کلیک کنید . حالا با یک صفحه بلند و طولانی و پر از امکانات مختلف برای انتخاب و کامپایل مواجه میشوید.

بهترین کانفیگ آپاچی ارتباط مستقیم با نوع کاربری شما و نوع سخت افزار سرور شما دارد . بنا بر این در اینجا فقط سعی میکنیم یک کانفیگ جنرال و امتحان پس داده را به شما آموزش دهیم .
گزینه های زیر را تیک بزنید تا در حین عملیات کامپایل php و آپاچی نصب شوند :

Cache

Deflate

Disk Cache

Expires

Mod FCGID

Fileprotect

Headers

MPM Worker

Proxy

UniqueId

Watchdog

EAccelerator for PHP

IonCube Loader for PHP

Mod Security

Suhosin for PHP

Zend Guard Loader for PHP

Bcmath

CGI

Calendar

CurlSSL

FTP

GD

Gettext

Iconv

Imap

Magic Quotes

Mbregex

Mbstring

Mcrypt

Mysql

MySQL “Improved” extension

Openssl

PDO

PDO MySQL

POSIX

Patch Info Check

Pear

PGsql

Phar

SOAP

SQLite3

Safe PHP CGI

Sockets

System Timezone

TTF (FreeType)

Zlib

Save my profile with appropriate PHP 5 options set so that it is compatible with cpphp

Reset Apache Config to default – any customizations will be lost (this session only)

حالا روی دکه Save and Build کلیک کنید . عملیات کامپایل و نصب مجدد آغاز شد . این فرایند میتوانید تا ۱۵ دقیقه یا بیشتر زمان ببرد . بنا بر این صبر کنید تا عملیات کامپایل مجدد تا آخر انجام شود . اگر هاست و سرور شما به اندازه کافی Ram ندارد و حافظه آن پر است میتوانید تمام مراحل فوق را در محیط SSH انجام دهید . برای این کار کافی است تا دستور زیر را در محیط SSH لینوک وارد کنید :

/scritps/easyapache

باز هم تکرار میکنیم این یک آموزش کلی برای کانفیگ آپاچی در cPanel برای راه اندازی یک سرور هاستینگ اشتراکی با تنظیمات استاندارد بود . تغییرات بسیار زیادی میتوان بر حسب نیاز در این کانفیگ داد .