دسته بندی:

مفهوم MPM در Apache و انتخاب آن

وب سرور apache بصورت modular می باشد و امکان اضافه و حذف ویژگی ها به آن براحتی وجود دارد.  ماژولMPM در هسته apache قابلیت مدیریت اتصاصلات شبکه و توزیع درخواست ها را برعهده دارد. MPMبه شما امکان استفاده از پردازش های multitasking و استفاده از apache در سایر سیستم عامل ها را میدهد.

MPMدر هر لحظه فقط می تواند داری  یک حالت می باشد یکی از حالات worker|prefork|event
انتخاب MPM صحیح به عوامل زیادی ارتباط دارد.
Worker MPM
با استفاده از عملکرد multiple child processes با فرایند زیاد برای هر درخواست انجام میشود. هر فرایند با یک کانکشن در زمان مدیریت میشود. worker یک انتخاب خوب برای سرورهای پر ترافیک به علت استفاده از حافظه کمتر است.
–  event MPM
 مانند worker عمل میکند اما اجازه ورود درخواست های بیشتری را بصورت همزمان در  پردازش فرایندها ها وارد میکند. آزاد کردن فرایند های اصلی برای پردازش بروی درخواست های جدید انجام میشود.
— prefork MPM
از روش multiple child processes برای هر فرایند استفاده میکند.  هر پردازش با یک کانکشن در لحظه انجام میشود. در بسیاری موارد سرعت آن با worker یکسان است اما preforker حافظه memory بیشتری را استفاده میکند. در برخی حالات دارای شرایط بهتری نسبت به worker است، مانند راحت تر بودن رفع مشکل در سیستم عامل های مختلف
صرف نظر ازینکه کدام  MPM را انتخاب کنید، شما باید آن را مناسب پیکربندی کنید. به طور کلی، پیکربندی MPM شامل مشخص کردن اینکه apache چگونه به کنترل  بسیاری از worker در حال اجرا مشغول شود که شامل threads و processes می باشد.
در ادامه مفاهیم بیشتری پیرامون تنظیمات apache ارائه خواهد شد.