برگزاری کلاس های آنلاین در بستر سرور مجازی

نرم افزار Adobe Connect

شاید بتوان گفت از مشهور ترین نرم افزار های سرویس کنفرانس نرم افزاری تحت وب در دنیا نرم افزار adobe connect میباشد.
ادوب کانکت نرم افزاری است که برای برگزاری کلاس ها ، کنفرانس ها و وبینار های آنلاین که شامل امکاناتی از قبیل به اشتراک گذاری ویدیو، صدا،اسناد و صفحه،ایجاد نظرسنجی،گفتگوی آنلاین،پرسش و پاسخ و موارد دیگر است.

دلایل متعددی برای استفاده از این نرم افزار برای برگذاری کلاس های آنلاین مشارکتی وجود دارد:
۱-تمام چیزی که برای حضور در جلسه آنلاین با این نرم افزار نیاز است مرورگری است که از ادوب فلش پلیر پشتیبانی میکند.
۲-ادوب کانکت دارای فضای تعاملی خوبی میباشد.
۳-از ویژگی های برجسته این نرم افزار قابلت های ویدیویی و توانمندی آن در به اشتراک گذاری فایل ها میباشد که به سخنران یا ارائه دهنده این امکان را میدهد که ویدیویی را نمایش داده و در زمان دلخواه آن را متوقف سازد به طوری که برای همه ی کاربران در همان زمان و همان ویدیو متوقف شود.
۴-قابلیت نظر سنجی و ویژگی های مشارکت کاربران نیز از دیگر ویژگی های این نرم افزار قدرتمند میباشد.

ارائه دهندگان میتوانند جهت استفاده بهتر و با کیفیت تر از این نرم افزارآن را در بستر سرور های مجازی/اختصاصی اجرا کنند که دلایل این امر در ادامه بررسی خواهد شد.
۱-از آن جایی که برگزاری کلاس به صورت آنلاین ایجاب میکند که تعداد زیادی کاربر به صورت همزمان به نرم افزار متصل شوند که در صورتی که این نرم افزار بر روی سیستم های شخصی و معمولی اجرا شده باشد به دلیل کمبود منابع سیستم و همچنین محدود بودن سرعت اینترنت های خانگی باعث میشود که سیستم دچار اختلال و کندی شده و یا اصطلاحا هنگ کند و کاربران را با مشکل مواجه کند اما در صورتی که از سرور مجازی/اختصاصی استفاده شود به دلیل منابع بالاتر این بستر نسبت به کامپیوتر شخصی و سرعت بیشتر اینترنت بر روی سرور این مسائل به وجود نخواهد آمد.
۲-همانطور که در مورد قبلی ذکر شد برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین کاربران زیادی را به سمت نرم افزار هدایت میکند که برای برقراری ارتباط به صورت مستمر و همزمان این کاربران و قطع و وصل نشدنشان نیاز به پهنای باند زیادی است که این امر با استفاده از سرور مجازی/اختصاصی میسر میشود.
۳-با استفاده از سرور مجازی.اختصاصی میتوانید به خوبی از قابلیت گفت و گوی آنلاین این نرم افزار استفاده کرده و پیاهم ها به موقع ارسال و دریافت کنید.
۴-با استفاده از سرور مجازی/اختصاصی و بهره بردن از سرعت اینترنت بالا میتوانید فایل های مورد نیاز خود را به سرعت آپلود یا دانلود نمایید.
۵-برای برگزاری کلاس آنلاین نیاز است که مدت زمان طولانی به نرم افزار متصل بوده و کلاس را برگزار نمایید بدین منظور میتوانید جهت جلوگیری از قطع و وصل شدن ارتباط از سرور مجازی/اختصاصی استفاده نمایید.
۶-برگزاری کلاس های آنلاین حجم زیادی از اینترنت را مصرف میکند و استفاده از اینترنت خانگی برای این منظور مقرون به صرفه نمیباشد شما میتوانید با استفاده از سرور مجازی و برگزاری کلاس در این بستر از اینترنت سرور استفاده نموده و در مصرف حجم اینترنت شخصیتان صرفه جویی نمایید.

ارسال نظر

3 × یک =