تغییر پورت در سرورمجازی

طی چند روز گذشته مشکل ارتباط ریموت دسکتاپ بیشتر در دیتاسنتر هتزنر دیده شده است که راهکار موقت آن تغییر پورت است که در ذیل به آن اشاره خواهیم کرد .

معمولا به جهت بالا بردن ضریب امنیتی در سرور های ویندوز ، مدیر سرور اقدام به تغییر پورت ریموت دسکتاپ از حالت پیشفرض (پورت ۳۳۸۹) می نماید که هم از نظر امنیتی مناسب است و هم به رفع مشکل ریموت فعلی منجر خواهد شد .

به جهت تغییر پورت می بایست ابتدا پورت (پورت انتخابی میبایست بین ۱۰۲۵ و ۶۵۵۳۵ باشد) را در فایروال فعال کنید و سپس در منو استارت به قسمت run رفته و در آنجا تایپ نمایید: regedit

سپس مسیر زیر را دنبال کنید :

HKEY_LOCAL_MACHINE \ System \ CurrentControlSet \ Control \ TerminalServer \ WinStations \ RDP-Tcp \ PortNumber

کلیک راست کرده و به منو edit بروید و Decimal را انتخاب نمایید و در فیلد پورت مورد نطر را بنویسید و ذخیره کنید.

سپس سیستم عامل خود را ری استارت نمایید و بعد از راه اندازی مجدد ، به شکل زیر وارد سرور شوید: پورت:آیپی (۱۹۲.۱۶۸.۱.۵:۶۶۶۶) که در اینجا ۱۹۲.۱۶۸.۱.۵ آی پی سرور و ۶۶۶۶ پورت ریموت میباشد.

توجه کنید چنانچه ابتدا پورت مورد نظر را در فایروال خود تعریف نکنید ، پس از انجام مراحل فوق امکان دسترسی به سرور از طریق ریموت دسکتاپ نخواهید داشت.

اگر نمیدانید چطور پورت را در فایروال باز بکنید ویدئو آموزشی زیر کار را برای شما راحت می‌کند.

توجه داشته باشید :
به آیپی وارد شده در ویدئو دقت نکنید و روش تغییر پورت را با آیپی خود امتحان کنید و آیپی سرور مجازی خود را میبایست در ریموت و سرور وارد کنید.

ارسال نظر

هفده − سه =