دسته بندی:

غیر فعال کردن تنظیمات امنیتی اینترنت اکسپلورر

Internet Explorer Enhanced Security یا همان تنظیمات امنیتی پیشرفته اینترنت اکسپلورر در تمام ویندوزها به صورت پیش فرض فعال است. اما در اینجا قصد آموزش غیر فعال کردن تنظیمات امنیتی اینترنت اکسپلورر یا disable the Internet Explorer Enhanced Security را در ویندوز سرور ۲۰۱۲ داریم. چرا؟

این تنظیمات نحوه‌ی مرور کاربران در صفحات اینترنت و دسترسی‌های آنها را تعیین می‌کند. برای جلوگیری از حملات مهاجمان و کاهش خطرات امنیتی وب سایت‌های مخرب، این تنظیمات امنیتی مانع دسترسی شما به برخی سایت‌ها، نمایش صحیح برخی صفحات، دسترسی به برخی از منابع شبکه یا فایل‌های به اشتراک گذاشته شده و.. می‌شوند. این عدم دسترسی بسیاری از مواقع مشکل ساز و کلافه کننده است. پس ممکن است مجبور شویم این حد امنیت را تعدیل کنیم!

غیر فعال کردن این تنظیمات حقیقتا برای امنیت مرورگر سرور مجازی شما مناسب نیست و بهتر است تا می‌توانید از گرینه‌های جایگزین استفاده کنید. مثلا اگر تنها به تعداد محدودی سایت دسترسی ندارید آنها را در لیست سایت‌های مجاز یا local internet خود اضافه کنید تا آن آدرس برای شما مجاز شود. ولی اگر تعداد زیادی سایت و صفحه برای شما مسدود است و ترجیح می‌دهید این سیستم امنیتی مزاحم شما نشود و با روشی دیگر همچون applocker امنیت سرور را افزایش دهید؛ می‌توانید با طی کردن مراحل زیر آن را غیر فعال نمایید.

غیر فعال کردن تنظیمات امنیتی اینترنت اکسپلورر یا IE Enhanced Security Configuration

برای غیر فعال کردن تنظیمات امنیتی پیشرفته اینترنت اکسپلورر در ویندوز سرور ۲۰۱۲ باید ابتدا از منوی start به مدیریت سرور یا همان server manager بروید. پس از رسیدن به داشبورد server manager از قسمت بالا سمت چپ وارد بخش local server شوید.

زیر مجموعه properties در قسمت local server شما گزینه‌ی IE Enhanced Security Configuration را می‌بینید که جلوی آن on قرارگفته و به معنی فعال بودنش است. پس برای تغییر تنظیمات روی “ on “ کلیک کنید.

یک پنجره‌ی جدید با همان عنوان IE Enhanced Security Configuration برای شما باز خواهد شد که برای غیر فعال کردن تنظیمات امنیتی پیشرفته اینترنت اکسپلورر در ویندوز سرور ۲۰۱۲ باید گزینه‌هایی که می‌بینید را روی “ OFF “ قرار دهید تا تنظیمات خاموش شوند. سپس روی “ ok “ کلیک کنید.

علامت refresh را بالای server manager کلیک کنید تا تنظیمات بازنشانی شوند و بتوانید بدون مزاحمت این محافظ امنیتی، در مرورگر اینترنت اکسپلورر ویندوز سرور ۲۰۱۲ گشت و گذار کنید.

نکته : درصورت نیاز به هرگونه راهنمایی یا داشتن سوال در مسیر این آموزش، می‌توانید از همکاران پشتیبانی ما کمک بگیرید.

ارسال نظر

16 − 6 =