دسته بندی:

ثبت دامنه .biz

ثبت دامنه .biz یعنی خرید یک نام دامین با پسوند بین المللی biz برای تمامی افراد حقیقی و حقوقی جهان آزاد است. این پسوند سطح اول یا General Top Level Domain (GTLD) از دامنه‌های عمومی معتبر و محبوب اینترنت بوده که اغلب سایت‌های دارای فعالیت تجاری، بیزینس، کسب و کار و.. از آن استفاده می‌کنند و به تجارت آنلاین خود اعتبار می‌بخشند. اکنون به معرفی تاریخچه، شرایط و قوانین خرید این دامین می‌پردازیم.

برای خرید آنلاین و ارزان و مشاهده‌ی تعرفه‌های روز دامنه biz روی ” ثبت دامنه ” کلیک کنید.

معرفی پسوند بین المللی biz و ثبت دامنه .biz

biz مخفف business به معنای کسب و کار و تجارت بوده و عموما مورد استفاده‌ی شرکت‌ها و افرادی است که تجارت و کسب و کار آنلاین دارند. البته در زبان‌های مختلف کلمه biz معانی مختلفی می‌دهد و مورد استفاده‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد. مثلا در ترکیه به معنای “ما” بوده و در برخی سایت‌های ترکی مانند turkleriz.biz به معنای ما ترک هستیم مورد استفاده قرار گرفته است.

پسوند biz سال ۲۰۰۱ در اصل به عنوان جایگزین com برای تجارت الکترونیک معرفی شد. چرا که حجم نام‌های ثبت شده با پسوند com آنقدر بالا رفت که بسیاری از کاربران از انتخاب نام مورد نظرشان برای کسب و کار آنلاین محروم ماندند. محدودیت خاصی برای ثبت دامین .biz وجود ندارد. تنها اگر فعالیت سایت شما هیچ ارتباطی به کسب و کار و تجارت نداشته باشد ممکن است سایت شما دچار مشکل شود.

ICANN آمریکا به عنوان مرکز مدیریت دامنه‌های جهان، اپراتوری این دامین را به Neulevel (NeuStar) محول کرد تا توسط رجیسترارهای معتبر به ثبت برسد. در سال ۲۰۰۸ اعلام شد که بیش از دو میلیون دامنه با پسوند biz در جهان ثبت شده است. داشتن این پسوند در آدرس سایت اعتبار تجاری شما را افزایش خواهد داد. درضمن لزومی به داشتن شرکت یا برند حقوقی نیست و افراد حقیقی نیز امکان استفاده از آن را دارند. امروز حدود ۲٫۳ میلیون سایت از این پسوند استفاده می‌کنند.

ثبت دامنه .biz در ایران از طریق نمایندگان معتبر رجیسترارهای بین المللی صورت می‌گیرد. فقط توجه داشته باشید تا شرکت نماینده ایرانی، دامین را به نام و مالکیت خود شما ثبت نماید. همچنین قابلیت تمدید اعتبار ۱ تا ۱۰ سال از تاریخ جاری را دارد و قیمت آن معمولا حدود ۱۰ دلار آمریکاست.

نکات خرید دامین .biz

  • نام دامین باید ۳ تا ۶۳ کاراکتر و می‌تواند شامل خط تیره، حروف لاتین و اعداد باشد.
  • امکان مخفی نمودن who is  دامنه بسته به رجیسترار آن با هزینه فراهم می‌شود.
  • این پسوند محدودیت‌های تحریمی ir را شامل نمی‌شود.
  • انتقال مالک و رابط این دامین تا ۱۵ روز کاری پس از خرید آن ممکن نیست.
  • پس از انقضای اعتبار، این دامین بین المللی تا ۳۰ روز به حالت منقضی و قابل تمدید بدون جریمه درآمده و در صورت عدم تمدید، ۳۰ روز دیگر با جریمه امکان تمدید دارد. درصورتی که باز هم اقدام به تمدید نکنید دامین ۵ روز قفل شده . سپس برای عموم آزاد خواهد شد.
  • آنلاین سرور ثبت دامنه .biz را با مالکیت کامل کاربر، قیمت ارزان و توسط رجیسترارهای معتبر بین المللی برای شما انجام می‌دهد.

در صورتی که برای خرید دامین biz نیازمند اطلاعات بیشتر در مورد قوانین، مزایا و نقاط ضعف دامین بین المللی بودید، می‌توانید به برگه‌ی ” ثبت دامنه بین المللی ” مراجعه کرده یا از همکاران پشتیبانی فروش ما نیز کمک بگیرید.

ارسال نظر

6 + 13 =