دسته بندی:

ثبت دامنه .net

دامنه net یک پسوند عمومی بین المللی است و همچنین ثبت دامنه .net برای تمامی افراد حقوقی و حقیقی مجاز است. این پسوند از دیرباز همراه پسوندهای عمومی معروف اینترنتی برای عموم ارائه گشت و طی این سال‌ها پس از پسوند .com از شناخت و محبوبیت بالایی برخوردار شد. در این مطلب به معرفی این پسوند، توضیحات مرتبط با آن و شرایط خرید دامین دات نت خواهیم پرداخت. برای مشاهده‌ی تعرفه‌های روز و خرید آنلاین و ارزان دامنه .net نیز می‌توانید روی ” ثبت دامنه ” کلیک کنید.

ثبت دامنه .net و معرفی پسوند بین المللی net

Net مخفف کلمه‌ی network به معنای شبکه است. ثبت دامنه .net معمولا توسط شرکت‌ها و مجموعه‌هایی انجام می‌گیرد که مشغول فعالیت یا ارائه‌ی خدمات در حوزه‌ی شبکه و اینترنت( مانند شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات ISP) هستند. البته به علت محبوبیت زیاد، ارائه‌ی عمومی و فراگیر شدن آن، بسیاری از سایت‌ها یا فعالیت‌های مختلف، آن را انتخاب می‌کنند و اکنون بیش از شصت میلیون دامنه دارای این پسوند هستند.

این پسوند علاوه بر اینکه درمیان شرکت‌های خدمات اینترنتی و شبکه رواج زیادی دارد، از آنجایی که مفهوم فعالیت در اینترنت را می‌رساند، بسیار قدیمی و نام آشنا است و برای معرفی دیگر فعالیت‌ها نیز معمول و مورد کاربرد قرار گرفته است جایگزین مناسبی برای پسوند .com به شمار می‌رود.

پسوند net یک دامین اصلی مرتبه اول یا General Top Level Domain (GTLD) به شمار می‌رود که در سال ۱۹۸۵ توسط مرکز کنترل و مدیریت دامنه‌های جهان یعنی ICANN آمریکا ایجاد شد. این دامین در سال ۱۹۹۹ با مدیریت و کنترل شرکت verisign زیر نظر آیکان با قوانین عمومی دامنه‌ها و بدون محدودیت خاصی در اختیار عموم قرار گرفت. دعاوی اداری و حقوقی دامنه .net تحت نظر قوانین ایالات متحده آمریکا پیگیری می‌شود.

رجیسترار دامنه .net

قرارداد verisign برای ارائه‌ی دامنه .net سال ۲۰۰۵ منقضی شد اما ICANN پس از مدتی دوباره با پیشنهادی بهتر مسئولیت این دامنه را به همان شرکت واگذار کرد و تا سال ۲۰۱۱ قرارداد را تمیدید نمود. پس از ۲۰۱۱ نیز به تصویب رسید که تمدید این قرارداد تا زمانی که verisign شرایط مد نظر ICANN را فراهم کند به صورت خودکار تمدید شود. رجیسترارهای ثبت دامنه بین المللی نیز به همین علت برای ارائه‌ی پسوند دات نت باید با همین شرکت قرارداد ببندند.

در ایران کاربران می‌توانند از طریق نمایندگان رجیسترارهای بین المللی اقدام به ثبت دامنه .net نمایند. فقط بسیار دقت نمایید که شرکتی که به عنوان نماینده دامین را برای شما خریداری می‌کند معتبر باشد و دامین را به نام خود شما و با مالکیت و تصاحب امتیاز شما ثبت نماید. آنلاین سرور دامین دات نت را با مالکیت کامل کاربر و قیمت ارزان از رجیسترارهای معتبر بین المللی ارائه می‌کند.

نکاتی مربوط به خرید دامین دات نت

قوانین، شرایط و مزایای خرید دامین دات نت را با هم مرور می‌کنیم:

  • نام دامنه باید بین ۳ تا ۶۳ کاراکتر لاتین، عدد یا خط تیره باشد.
  • این دامین به مدت ۱ تا ۱۰ سال از تاریخ خرید قابلیت تمدید اعتبار دارد.
  • از محدودیت‌های تحریمی اعمال شده بر دامین ملی در خدمات تبلیغاتی و آنالیز موتورهای جستجو، خبری نیست.
  • امکان مخفی نمودن اطلاعات who is در برخی رجیسترارها وجود دارد.
  • در صورتی که پیش از اتمام اعتبار آن را تمدید نکرده باشید پس از انقضا تا ۳۰ روز فرصت تمدید بدون جریمه، سپس ۳۰ روز فرصت تمدید با جریمه خواهید داشت. در غیر این صورت دامین شما ۵ روز قفل شده و سپس برای ثبت توسط همگان آزاد خواهد شد.
  • هزینه‌ی ثبت دامنه .net معمولا و در حال حاضر حدود ۱۰ دلار آمریکا می‌باشد.
  • می‌توانید از اعتبار این پسوند پر کاربرد، برای ثبت کردن نام دامین مد نظرتان که با پسوند com دیگر برایتان امکان پذیر نبوده استفاده نمایید.
  • انتقال مالکیت دامنه تا ۱۵ روز کاری پس از خرید ممکن نیست.
  • امکان انتقال رجیسترار دامنه تا ۱۵ روز کاری پس از خرید فراهم نمی‌باشد.

در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر جهت خرید دامین دات نت داشتید می‌توانید به برگه ” ثبت دامنه بین المللی ” مراجعه نمایید تا با مزایا، نقاط ضعف و قوانین عمومی دامین بین المللی آشنا شوید. همچنین همکاران ما در بخش پشتیبانی شما را راهنمایی خواهند کرد.

ارسال نظر

نوزده − 14 =