دسته بندی:

شرایط ثبت دامنه .net.ir

خرید دامین ir مرتبه سوم net یا همان ثبت دامنه .net.ir نیازمند شرایط، قوانین و مدارک خاصی است که اینجا به توضیح آنها می‌پردازیم. ابتدا به معرفی پسوند دامنه .net.ir خواهیم پرداخت سپس شرایط و مدارک ثبت آن را بیان خوهایم کرد.

پسوند net مخفف کلمه‌ی network و طبیعتا ir نیز مخفف iran است. همانطور که از نام آن متوجه می‌شویم باید مرتبط به خدمات شبکه و اینترنت در داخل ایران باشد. همینطور است! خرید دامین .net.ir برای موسسات و شرکت‌هایی است که با مجوز رسمی وزارت ارتباطات و نهادهای مربوطه اقدام به ارائه خدمات کامپیوتری، شبکه، اینترنت و اطلاع رسانی می‌کنند.

از آنجایی که ثبت دامنه ir در ایران توسط تنها رجیسترار دامین ملی یعنی ایرنیک و نمایندگانش امکان‌پذیر است. ثبت دامنه .net.ir نیز باید طبق قوانین جمهوری اسلامی و ایرنیک انجام بپذیرد. در نتیجه نیازمند شناسه حقوقی(موسسه یا نهاد غیر دولتی) نیک هستید.

خرید دامین .net.ir نیز تابع تمام قوانین دامنه ملی می‌باشد. نام دامین شما باید ۳-۶۳ کاراکتر و فقط حروف لاتین، اعداد یا خط تیره باشد. اگر دامین انتخابی شما آزاد و مطابق قوانین جمهوری اسلامی و نیک باشد می‌توانید آن را ثبت کرده و بین ۱-۵ سال تمدید اعتبار کنید.

شرایط و قوانین ثبت دامنه ir مرتبه سوم net

  • برای خرید دامین .net.ir باید مدارک مخصوصی را به نیک ارائه دهید. به این منظور می‌توانید از سایت ایرنیک ، قسمت ارسال مدارک – مدارک مربوط به دامنه – تکمیل فرم و ارسال مدارک و پیوست کردن مدارک به فایل ضمیمه، یا از طریق شماره فکس ۲۲۲۹۵۷۰۰  اقدام نمایید.
  • امکان تغییر مالکیت یا مشخصات مالک دامین پس از ثبت دامنه ir مرتبه سوم net وجود ندارد.
  • امکان مخفی کردن who is وجود ندارد.
  • امکان تغییر مشخصات شخصی مالک شناسه نیک دامنه .net.ir وجود ندارد اما امکان ویرایش مشخصات عمومی مانند آدرس و.. وجود دارد.
  • نام دامین باید شامل عین نام موسسه متقاضی ذکر شده در مجوز یا مخفف دقیق آن(حروف اول لاتین نام) باشد.
  • نام دامین می‌تواند شامل یک بخش کامل از نام و مخفف بخش دیگر نام موسسه باشد.

مدارک مورد نیاز خرید دامین .net.ir

  1. تصویر مجوز ارائه خدمات شبکه و اطلاع رسانی از وزارت ارتباطات و نهادهای ذیربط( مانند مجوز ISP یا PAP).
  2. تصویر درخواست کتبی موسسه متقاضی در سربرگ موسسه و با امضای صاحبان امتیاز یا صاحب امتیاز مجموعه.

نکته : معمولا تائید مدارک یک دامین از طرف نیک بین ۱ تا ۵ روز کاری زمان می‌برد. شما نیز تا ۱۰ روز مهلت دارید که مدارک مورد نیاز ثبت دامنه .net.ir را به نیک ارسال کنید تا بررسی شود. در غیر این صورت سفارش شما کنسل شده و دامین از رزرو شما خارج می‌شود.

ارسال نظر

8 − سه =