دسته بندی:

نصب ssl رایگان Let’s Encrypt در سی پنل

ssl که نام‌های دیگری همچون HTTPS یا S-HTTP نیز دارد در دنیای اینترنت به یک لایه‌ی امن پروتکل گفته می‌شود که بر پایه‌ی رمزنگاری ایجاد شده است. این پروتکل داده‌ها را بین سرویس دهنده و سرویس گیرنده رمزنگاری می‌کند. در این مطلب قصد آموزش نصب SSL رایگان Let’s Encrypt در سی پنل را به شما کاربران محترم داریم.

فعالسازی SSL رایگان Let’s Encrypt در Cpanel دارای پیش‌نیازها و مراحل نسبتا ساده‌ای است. مهم‌ترین پیش نیاز آن نصب و فعالسازی پلاگین Let’s Encrypt هست که ما در سی پنل خود این مرحله را برای کاربران انجام داده‌ایم. تنها کاری که کاربران آنلاین سرور برای داشتن یک گواهی SSL روی دامین خود باید انجام دهند این است که نسخه رایگان آن را در پلاگین Let’s Encrypt روی سی پنل خود فعال کنند.

فعالسازی SSL رایگان Let’s Encrypt در Cpanel

پیش از اقدام به نصب SSL رایگان let’s encrypt در سی پنل باید اطمینان حاصل کنید که هیچ نسخه‌ای از ssl روی دامنه‌ی مد نظر شما نصب نباشد. به این منظور از فهرست به قسمت security و سپس قسمت SSL/TLS بروید.

در ادامه وارد بخش Manage SSL Site شده، دامنه‌ی مدنظرتان را انتخاب کرده و روی گزینه‌ی uninstall مقابل آن کلیک کنید. در کادر جدید باز شده گزینه‌ی proceed را انتخاب نمایید. اکنون ssl قبلی دامین شما پاک خواهد شد:

اکنون سراغ نصب ssl رایگان جدید می‌رویم. برای پیدا کردن و دسترسی به “Let’s Encrypt for Cpanel” می‌توانید آن را در فهرست “Security” بیابید یا در فیلد جستجو عبارت let یا SSL را جستجو کنید تا آیکون مورد نظر را برای شما بیابد.

اولین باری که این صفحه برای شما بارگذاری می‌شود ممکن است مقادیری طولانی شود.

رابط کاربری قسمت که وارد آن شده‌اید به دو بخش تقسیم می‌شود.

بخش اول شامل تمام دامنه‌هایی می‌شود که دارای گواهی SSL مجموعه‌ی Let’s Encrypt هستند. تاریخ انقضا، گزینه‌های حذف، نصب مجدد و مشاهده‌ی لیست جزئیات را می‌توانید آنجا ببینید.

بخش دوم شامل تمام دامنه‌هایی می‌شود که شما می‌توانید گواهی SSL رایگان Let’s Encrypt را روی آنها نصب نمایید. توجه داتشه باشید که دامنه‌های ریدایرکت شده نمی‌توانند گواهی SSL دریافت کنند.

نصب SSL رایگان Let’s Encrypt در سی پنل

برای اینکه در نصب SSL رایگان Let’s Encrypt روی سی پنل موفق باشید باید دو شرط را رعایت نمایید.

  1. اول اینکه دامنه‌ای که قصد نصب SSL روی آن را دارید باید به همین هاست متصل باشد و همینجا میزبانی شود.
  2. باید دسترسی Let’s Encrypt برای مشاهده‌ی پرونده‌ی  http://your-domain/.well-known/acme-challenge/xxx موفقیت آمیز باشد. این دایرکتوری معمولا به صورت خودکار ساخته شده و باز است. اما بهتر است مراقب باشید که .htaccess دسترسی آن را با قوانین نبسته باشد. البته که این نیاز در هاست سی پنل آنلاین سرور به صورت خودکار برآورده شده است.

اکنون دامنه‌ی مد نظرتان را بیابید و با زدن دکمه‌ی “issue +” سمت راست همان دامنه درخواست نصب SSL رایگان بدهید. addon domain هایی که می‌خواهید در این گواهی نمایش داده شوند را می‌توانید در صفحه‌ی بعد انتخاب کنید.

توجه : در این صفحه باید تیک گزینه‌ی مربوط به ایمیل دامنه‌ی خود را بردارید( در غیر این صورت نیاز به تنظیمات بسیار تخصصی و ثبت رکوردهای مختلف برای دامنه ایمیل سرور خود خواهید داشت تا بتوانید از ssl خود استفاده کنید. پس برداشتن تیک گزینه‌ی mail.yourdomain.com برای استفاده از ssl الزامی است.)

مطمئن شوید که تمام دامنه‌های مد نظرتان در نصب گواهی SSL رایگان Let’s Encrypt انتخاب شده‌اند. اکنون روی “issue” کلیک کنید. پروسه‌ی فعالسازی SSL در Let’s Encrypt سی پنل در حال انجام است و ممکن است بین ۱۰ تا ۴۵ ثانیه طول بکشد.

اکنون نصب گواهی شما باید با موفقیت به پایان رسیده باشد و یک پیام موفقیت آمیز دریافت کنید.

اگر پیام خطایی دریافت کردید؛ عیب یابی نموده و مجددا تلاش نمایید. در ضمن می‌توانید از همکاران تیم پشتیبانی آنلاین سرور نیز کمک بگیرید.

ارسال نظر

5 × چهار =