نکات طلایی در هنگام خرید هاست

برای خرید هاست باید به چندین موضوع توجه کرد تا بهترین گزینه را برای خرید انتخاب نمایید. در مقاله های قبلی نسبت به فضای میزبانی وبسایت شما توضیحاتی دادیم اما در این مقاله سعی به توضیح نکات طلایی در هنگام خرید هاست داریم .
همینطور افرادی که قصد خرید هاست دارند با سوالات زیادی مواجه می‌شوند که برخی از این سوالات عبارتند از :
هاست ویندوز یا لینوکس چیست ؟
آیا هنگامی که سیستم عامل کامپیوتر ما ویندوز است باید هاست ویندوز انتخاب کنیم ؟
تفاوت های هاست لینوکس و ویندوز در چیست ؟

برای بررسی نکات طلایی در هنگام خرید ابتدا با سیستم عامل شروع میکنیم.
برروی هر کامپیوتر یا سروری میبایست سیستم عاملی نصب شود تا قابل استفاده باشد . سیستم عامل های زیادی وجود دارد و معروف ترین آن ها ویندوزی و لینوکسی می‌باشند . برخی از سیستم عامل های ویندوزی عبارتند از : ویندوز سرور ۲۰۰۸ , ۲۰۱۲ , ۲۰۱۶ و یا ۲۰۱۹

افرادی که تجربه کمتری دارند بعضا بر این باور هستند چون سیستم عامل کامپیوتر خودشان ویندوز است میبایست هاست ویندوز تهیه کنند ولی این فرضیه کاملا اشتباه است و سیستم عامل کامپیوتر شما هیچ ارتباطی به سیستم عامل سرور ندارد.


موضوع بعدی که میخواهیم به آن اشاره کنیم وب سروری است که برروی سرور ویندوز یا لینوکس نصب می‌شود.
فرض کنید با مرورگر خود وارد یک وبسایت شده‌اید و میخواهید فایلی را دانلود کنید.هنگامی که شما برروی لینک دانلود کلیک میکنید یک درخواست از مرورگر شما به وب سرور وبسایت ارسال می‌شود و پاسخی از وب سرور دریافت میکنید که منجر به دانلود کردن فایل شما می‌شود.
وب سرور ها نقش ذخیره سازی و ارسال محتوای یک وبسایت نسبت به کلاینتی که آن را درخواست کرده است را دارند. این کلاینت ها میتوانند مرورگر هایی باشند که ما از آنها استفاده میکنیم.
برای مثال در هاست های لینوکسی از وب سرور لایت اسپید استفاده می‌شود.
تفاوت دیگر این دو هاست در پشتیبانی از زبان های برنامه نویسی است. برای مثال هاست های ویندوزی از زبان های برنامه نویسی ASP و ASP.NET و هاست های لینوکسی از زبان های برنامه نویسی Perl, Python, و PHP و … پشتیبانی میکنند.

تفاوت دیگر در کنترل پنل استفاده شده در هاست ها می‌باشد. در هاست لینوکس از کنترل‌پنل معروف Cpanel یا Directadmin و در هاست ویندوز از کنترل‌پنل Plesk استفاده می‌گردد.
در سرویس های هاست لینوکس آنلاین‌سرور از کنترل‌پنل Cpanel و در هاست های ویندوزی از کنترل‌پنل Plesk استفاده می‌گردد.

ارسال نظر

بیست − نه =