دسته بندی:

تاثیر مستقیم وبلاگ بر افزایش فروش

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چه عواملی در فروش شما موثر هستند ؟

قطعا و بدون شک یکی از این عوامل داشتن وبلاگ و مطالب آموزشی مناسب محصولات شماست.

اگر دارای وبسایت هستید ولی وبلاگ ندارید یا از وبلاگ خود به درستی استفاده نمی‌کنید در این مقاله سعی میکنیم از ارزش‌های داشتن وبلاگ و تاثیر آن در فروش بیشتر شما صحبت کنیم.

تاثیر آموزش در فروش بیشتر:
حتما برای شما که محصولات خود را در سایت خود به فروش می‌رسانید پیش آمده تا کاربران قبل از خرید و برای تکمیل خرید خود و پرداخت آن ، سوالاتی داشته باشند و آن ها را از شما بپرسند و بعد از یافتن جواب های خود خرید خود را تکمیل کنند. حال به این موضوع پی می‌بریم که پاسخ سوالات کاربران قبل خرید باعث ایجاد امنیت در کاربران می‌شود و افراد می‌توانند خرید خودشون رو راحت تر انجام دهند.
اما آیا تمامی کاربرانی که از سایت ما دیدن میکنند ، سوالات خود را با ما در میان میگذارند ؟
قطعا خیر ، و اینجاست که داشتن یک وبلاگ با محتوای مناسب و داشتن مقاله ها و آموزش هایی که بتواند بیشتر سوالاتی را که کاربران در هنگام خرید دارند را پاسخ دهد می‌تواند کمک زیادی در این امر کند .
با یک مثال شاید اهمیت این موضوع را بتوان بیشتر بیان کرد.
خود را جای کاربران خود بگذارید که در موتورهای جستجو نسبت به خرید محصولی جستجوهایی کرده و به ۵سایت برای خرید محصول خود رسیده است . حال برای خرید خود باید یکی از این ۵ سایت را انتخاب کنید. چه عواملی در انتخاب شما موثر است ؟
قطعا داشتن گواهینامه های امنیتی و نماد اعتماد الکترونیکی از اهمیت بالایی برخوردار است اما حال فکر کنید تمامی این ۵سایت ، دارای این نماد ها باشند.
پس در شرایط یکسان باید انتخاب کرد از چه سایتی خرید کنیم. داشتن محتوای مناسب برای معرفی محصول مدنظر یکی از عواملی است که کاربر را در سایت ما نگه می‌دارد و از همه مهم تر داشتن وبلاگی با محتوای مناسب در آموزش استفاده از محصولات و مشکلاتی که اکثر کاربران دارند می‌تواند این اطمینان خاطر را به کابران بدهد که از سایت ما خرید کنند.
چرا که کاربر با دیدن آموزش ها این اطمینان رو پیدا میکند که اگر در صورت بروز مشکل در استفاده از محصول خریداری شده می‌تواند سوالات خودش را با سایت در میان بگذارد و به جوابی برای آنها دست یابد .
پس داشتن وبلاگ مناسب یک قدم وبسایت شما رو نسبت به رقبا بالاتر نگه‌میدارد.

آیا فقط داشتن وبلاگ تضمین کننده فروش بیشتر محصولات من خواهد بود؟
در پاسخ باید بگوییم که خیر . و داشتن وبلاگ مناسب شما رو یک قدم جلوتر برده ولی عوامل زیادی مانند پشتیبانی مناسب ، قیمت گذاری ، سئو و رتبه بندی گوگل و سیاست های اجرایی فروش ، بازاریابی و بازار هدف و … در فروش بیشتر شما تاثیرگزار خواهند بود.
فرض کنید شما وبلاگ مناسبی دارید که هر کاربر با دیدن مطالب خوب آن نسبت به خرید از سایت شما مطمئن خواهد شد. اما سایت شما در موتورهای جستجو در صفحه ۱۰ به بالا قرار دارد و کاربر با جستجو در اینترنت و ندیدن سایت شما وبلاگ شما رو هم نخواهد دید و در نتیجه از سایت شما خریدی نخواهد کرد.
در اینجا اهمیت نقش سئو و رتبه بندی گوگل را می‌توان فهمید.حال تصور کنید در موتور های جستجو سایت شما در صفحه اول باشد و وبلاگ متناسبی هم دارید.چقدر شانس خود را برای فروش بیشتر محصولات خود در این هنگام بیشتر می‌بینید ؟
همینطور داشتن پشتیبانی آنلاین در شبانه روز کمک بسیار زیادی به شما در فروش بیشتر میکند به این دلیل که کاربران شما با خواندن محتوای محصولات و آموزش‌های شما شاید باز هم برای تکمیل خرید خود نیاز داشته باشند سوالاتی را از شما بپرسند که جواب دادن به موقع شما به این افراد باعث خرید آنها و در نتیجه فروش محصولات شما می‌شود.
پس همیشه و همه‌جا عوامل زیادی در فروش بیشتر شما تاثیرگزار است که سعی میکنیم در مقاله‌های بعدی عوامل بیشتر رو با توضیحات کامل‌تری خدمت شما عزیزان معرفی و تحلیل کنیم.

ارسال نظر

هفت − 4 =