فضای میزبانی

اولین قدم برای راه اندازی یک سایت ثبت دامنه است و در قدم دوم حتما باید یک هاست مناسب تهیه شود که به عبارت دیگر در قدم بعدی برای اینکه وب سایت شما در بستر اینترنت قابل مشاهده باشد,فایل ها و اطلاعات وب سایت شما باید در یک کامپیوتر که ۲۴ ساعته به اینترنت متصل است ذخیره شود که به این کامپیوترهای پرقدرت وب سرور میگوییم.
شرکت های هاستینگ ازجمله آنلاین سرور این وب سرورها را در یک مکان به نام دیتاسنتر قرار می دهند.

لازم به ذکر است آنلاین سرور با دیتا سنترهای سروش رسانه ایران,هتزنر آلمان,ovh فرانسه,worldstream هلند,rapidswitch انگلستان و colocrossing آمریکا همکاری می‌کند.

حال به بحث فضای میزبانی برگردیم.در ادامه با یک مثال متفاوت این موضوع را توضیح خواهیم داد.
آنلاین سرور را همانند یک مرکز خرید با چند فروشگاه جداگانه در نظر بگیرید.برای باز کردن مغازه در این مرکز خرید,باید یکی از مکان هارا اجاره کرده و مغازه را راه اندازی کنید. این دقیقا مشابه شرکت های هاستینگ است که شما فضای میزبانی مورد نیازتان از سرور ها را می‌توانید اجاره کنید تا بتوانید فایل های وب سایت خود را در آن ذخیره و به نمایش کاربرانتان بگذارید. با توجه به نیاز شما پلن های مختلف هاست وجود دارد.برای مثال از ۱ گیگابایت تا ۲۰ گیگابایت .
حال فرض کنید شما تنها دارای ۲ الی ۳ محصول برای فروش مشتریان خود هستید پس محصولات شما کم و انحصاری است و نیاز به اجاره فضای میزبان بزرگتری ندارید.
پس تهیه یک فضای میزبانی که هم فضای کافی برای محصولات شما داشته باشد و هم هزینه کمتری داشته باشد عقلانی تر است.

به جز این موارد باید به پهنای باند,امنیت وب سرورها و اختصاصی بودن منابع توجه داشت که در مقاله های بعدی سعی می کنیم این موارد را به شما توضیح دهیم.
حال در چه مواقعی نیاز است برای فضای میزبانی سایت خود به سراغ سرور مجازی یا سرور اختصاصی برویم ؟
اولین مورد که باید به آن توجه داشته باشیم فضای میزبانی است . اگر برای سایت خود به فضای میزبانی بالای ۲۰گیگ نیاز دارید بهتر است از سرورمجازی به عنوان هاست استفاده کنیم. اما اینجاست که اندکی تفاوت میان تهیه هاست و سرور مجازی پیش میاد.
برروی هاست ، کنترل پنل های سی پنل و پلسک و … نصب شده و به صورت آماده به کاربران ارائه میشه ولی سرورهای مجازی خام هستند و کنترل پنلی ندارند و برای استفاده از سرور به عنوان هاست باید لایسنس کنترل پنل های سی‌پنل و دایرکت ادمین برای سیستم عامل های لینوکسی و لایسنس کنترل پنل پلسک برای سیستم عامل های ویندوزی تهیه گردد و برروی سرور نصب شود تا سرور آماده میزبانی از داده های وبسایت شما شود.
تهیه سرور مجازی برای وبسایت های فروشگاهی متوسط با میزان بازدید متوسط توصیه می‌شود .
همچنین اگر کاربران خیلی زیادی دارید و حفظ اطلاعات این کاربران برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است باید از سرورهای اختصاصی استفاده کنید. اما فقط کاربرد سرورهای اختصاصی به حفظ اطلاعات مشتریان شما محدود نمی‌شود و اگر قصد گسترش کسب و کار خود را دارید و یا شرکت های دولتی یا بزرگ هستید توصیه آنلاین‌سرور به شما تهیه سرور اختصاصی است. چون دیگر برروی یک سرور با سایت دیگری مشترک نیستید و این موضوع باعث امنیت بیشتر سایت و اطلاعات شما می‌شود.
همچنین اگر دارای وبسایت های بزرگ فروشگاهی با محصولات زیاد هستید دیگر تهیه سرورمجازی برای شما کفایت نمی‌کند و بهتر است برای این موضوع از سروراختصاصی استفاده کنید.

همچنین هاست و سرور ها رو میتوان به ۲ گروه داخل ایران و خارج از ایران تقسیم کرد که هر کدام مزیت ها و معایب خاص خود را دارند و به طور کلی فقط می‌توان گفت که تهیه هاست یا سرور ایران برای آن دسته از افراد مناسب است که کاربران سایتشان با آیپی ایران وارد می‌شوند که این موضوع باعث بالارفتن سرعت تبادل اطلاعات میان کاربر و سایت می‌شود چرا که سرور فیزیکی آن در ایران قرار دارد و کاربران پبنگ به نسبت کمتری در مقایسه با سروری که در خارج از ایران است دارند.

ارسال نظر

یک × 2 =