دسته بندی:

Backorder domain چیست ؟

شاید گشت و گذار در سایت های ثبت دامنه خارجی با Backorder domain برخورد کرده باشید .این سرویس معمولا برای دامنه های با پسوند net و com و … قابل سفارش است .این سرویس به معنای خرید و استفاده از دامین نیست بلکه به این معناست که دامنه به محض در دسترس قرار گرفتن در اختیار شما قرار میگیرد و قابل استفاده است .به عبارت دیگر Backorder domain رزور دامنه برای زمان در دسترس قرار گرفتن است .

در واقع سایت های ارائه دهنده ی سرویس بک اردر دامنه دارای روبات هایی هستند که در فواصل زمانی مختلف آزاد بودن دیا نبودن دامین ها را بررسی میکنند تا به محض آزاد شدن و در دسترس قرار گرفتن دامنه بتوانند آنرا به طور خودکار ثبت کنند . اما این به این معنا نیست که اگر شما این سرویس را خریداری کردید قطعا به زودی صاحب و مالک آن دامنه خواهید شد .چون ممکن است صاحب دامنه قبل از ازاد شدن دامین ، آن را تمدید نماید . و برای اینکه روبات بتوانند یک دامنه را ثبت کنند می بایست صاحب قبلی دامنه به دلایلی همچون  فراموش کردن زمان تمدید یا نیاز نداشتن به آن دامنه، آنرا تمدید ننماید این در حالی است که دامنه ای که آنقدر برای شما ارزش دارد که حاضرید برای آن بیش از ۵ برابر قیمت ثبت یک دامنه در حالت معمول هزینه پرداخت کنید معمولا احتمال بسیار ضعیفی برای آزاد شدن آن به یکی از دلایل ذکر شده وجود دارد.

بنابراین می توان گفت بک اردر دامنه یک ریسک با احتمال بسیار ضعیف است و شاید در بیش از ۹۵ درصد موارد شما هیچ گاه نتوانید از بک اردر کردن دامنه سودی ببرید. پس قبل از سفارش بک اردر یک دامنه به مطالبی که در این پست گفته شد توجه فرمایید .