دسته بندی:

دیتا سنتر OVH

معرفی دیتا سنتر OVH

دیتا سنتر OVH فرانسه از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات هاستینگ و سرور جهان است. این دیتاسنتر سال ۱۹۹۹ توسط Oktave Klaba و خانواده‌اش در شهر Roubaix فرانسه تاسیس شد. یعنی زمانی که هنوز خیلی از ما وارد اینترنت نشده بودیم این شرکت اقدام به ارائه‌ی خدمات پیشرفته‌ی اینترنتی کرده است. سال ۲۰۱۲ به صورت رسمی در ۱۵ کشور دنیا میزبانی ۱۵۰,۰۰۰ سرور را به عهده داشت.

OVH در حال حاضر اولین دیتا سنتر اروپا و سومین دیتاسنتر بزرگ جهان است. این مرکز داده در سال ۲۰۱۴ دارای حدود ۱۷ مرکز داده و میزبانی حدود ۲۰۰,۰۰۰ سرور در کشورهای مختلف جهان بود. در سال ۲۰۱۶ با هزینه‌ای حدود ۲۵۰ میلیون دلار اقدام به توسعه و گسترش شرکت خود در جهان نمود. سال ۲۰۱۸ به میزبانی حدود ۳۰۰,۰۰۰ سرور و ۲۷ مرکز داده در ۱۹ کشور جهان رسید.

قبل از شروع طرح توسعه‌ی جدید از سال ۲۰۱۶ ، دیتا سنتر OVH دارای بیش از ۷۰۰٫۰۰۰ مشتری در سراسر جهان بود. اکنون این آمار قطعا بسیار افزایش یافته است و بیش از یک میلیون مشتری تخمین زده می‌شوند. این شرکت یکی از حامیان مالی پروژه‌ی “ Let`s Encrypt “ نیز می‌باشد.

مراکز داده در کشورهای مختلف

تقریبا می‌توان گفت اکنون در اکثر کشورهای پیشرفته مانند انگلیس، ایالات متحده، استرالیا، لهستان، سنگاپور، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا و.. شما ردپایی از مراکز داده یا خدمات این شرکت خواهید دید. دیتاسنتر OVH سعی در پوشش با کیفیت تمام مناطق مورد نیاز بوسیله‌ی مراکز خود در همه جای جهان دارد. حتی در کشورهایی که دارای دیتاسنترهای معروف و بزرگی هستند.

دیتا سنتر OVH برای سرویس دهی قوی تر محل هایی را برای دیتاسنترهای خود انتخاب می‌کند که فاصله‌ی جغرافیایی آنها با هم کمتر از ۲۰۰ کیلومتر باشد. اینگونه هم از فعال بودن سرویس‌های خود و دسترسی راحت برای تعمیرات اطمینان دارد هم با کاهش پینگ باعث افزایش سرعت و رضایت مشتریان می‌شود. مثلا مرکز داده SBG1 در آلاسکا برای دسترسی سریع‌تر مشتریان شرق اروپا ساخته شد.

رکورد توسعه ، وسعت و ظرفیت

OVH در سال ۲۰۱۲ اقدام به ساخت بزرگ‌ترین مرکز داده‌ی جهان در آمریکا کرد. این دیتا سنتر که BHS نام داشت ۳۶۰,۰۰۰ سرور را در خود جای می‌داد. سال ۲۰۱۷ مرکز داده‌ی خود را در لندن با ۴۰,۰۰۰ سرور به لیست دیتاسنترهایش در استرالیا، آلمان، لهستان و.. اضافه کرد. همچنین علاوه بر افزودن دو مرکز داده در ایالات متحده، اقدام به افزودن تاسیسات جدید در اسپانیا، هلند، ایتالیا و.. کرد.

دیتا سنتر ovh  در سال ۲۰۱۵ با راه اندازی دیتا سنتر GRA با ظرفیت ۵۰۰,۰۰۰ سرور، رکورد ساخت بزرگ‌ترین مرکز داده‌ی اروپا و جهان را مجددا به نام خود ثبت کرد. همچنین دیتاسنترهای خود را به Anti DDOS سخت افزاری مجهر کرد.

اکنون با ساخت مرکز داده‌ی جدید این شرکت در منطقه‌ی کبک کانادا، آمار و ارقام رکوردهای این شرکت مجدد جابجا می‌شود. دیتاسنتر کانادای OVH که یک مرکز داده‌ی فوق مدرن با تکنولوژی سبز است، ظرفیت بیش از ۵۰۰,۰۰۰ سرور و میزبانی بیش از ۴۲۰,۰۰۰ مشتری را داراست.

ویژگی‌های دیتا سنتر OVH

  • به دلیل فاصله‌ جغرافیایی کم مراکز داده‌ی این شرکت با هم و توسعه‌ در تمام جهان، پینگ بسیار پایین و سرعت بالایی برای کاربران جهان و ایران به ارمغان می‌آورد.
  • آنتی دیداس‌های سخت افزاری فوق العاده قوی این شرکت امنیت سرورهای آن را بسیار بالا برده است. DDOS Protection ها به صورت اختصاصی و رایگان در اختیار تمام کاربران است.
  • امکان ارائه‌ی تعداد زیادی آی پی از کشورهای مختلف دنیا را دارد.
  • دیتا سنتر OVH با داشتن ظرفیت فوق العاده بالای شبکه‌ی فیبر نوری اختصاصی ۲۰tbps و حدود ۳۰ مرکز داده در ۳۴ نقطه‌ی جهان قطعا قدرت، سرعت و پایداری بالایی ارائه می‌دهد.
  • استفاده از به روزترین سخت افزارها، هاردهای پرسرعت و قدرتمند SSD و NVME و..
  • استفاده از پردازنده‌های Intel Xeon و AMD در سرورهای با پردازش بسیار بالا
  • ارائه و پشتیبانی اکثر سیستم عامل ها و توزیع‌های مختلف آنها
  • به روز رسانی مداوم تجهیزات و نوآوری مداوم در بهینه سازی سیستم
  • تحقیق و توسعه‌ی مداوم جهت بهینه سازی و به روز رسانی نصب، راه اندازی و نگهداری سرورها
  • ژنراتورهای بسیار قوی ۴۸ ساعته و ۲۵۰ KVA برای هر UPS ، سیستم پشتیبانی برق دیتا سنتر OVH را حیرت آور کرده است.
  • سیستم تغذیه‌ی دو گانه، داشتن حداقل دو اتصال شبکه‌ی قوی در دو اتاق شبکه با قابلیت پشتیبانی یکدیگر و ظرفیت اتصال شبکه‌ی بسیار قوی، برای ایجاد آپ تایم و سرعت شبکه‌ی فوق العاده
  • حفاظت فیزیکی شدید از سرورها با دوربین مداربسته و کنترل حفاظتی سخت گیرانه در دسترسی افراد، امنیت بسیار بالایی به ارمغان آورده است.

برخی از گواهی‌های کشوری و بین المللی

  • دریافت گواهی ISO / IEC 27001:2005 در سال ۲۰۱۵ از دولت فرانسه برای امنیت سخت افزاری بالا و ارائه‌ی زیرساخت‌های اختصاصی
  • دریافت گواهی SOC1 و SOC2 برای امنیت خدمات در دیتاسنترهای فرانسه و کانادا
  • دریافت گواهی ISO 27002 و ISO 27005 برای مدیریت ایمن و ارزیابی ریسک قوی

دوست دار محیط زیست

  • استفاده از انرژی‌های طبیعی برای سرمایش، گرمایش و برق ذخیره
  • استفاده از سیستم سرمایش آبی برای خنک کردن ۷۰% گرمای محیط دیتا سنتر OVH
  • تنها ۳۰% از هوای گرم داخل با سیستم خنک کننده‌ی برقی تهویه می‌شود.
  • استفاده از منابع طبیعی قابل بازگشت
  • با توجه به کاهش سیستم تهویه در اتاق‌های هاستینگ، هزینه و مصرف انرژی بشدت کاهش یافته است.
  • تحقیق و نوآوری مداوم برای بهینه سازی سیستم سرمایش دیتاسنتر

همکاری جنجالی با ویکی لیکس

سایت خبری ویکی لیکس که در جهان جنجال‌های بسیاری در دنیای خبررسانی برپا کرد. زمانی که شرکت‌های بزرگ مختلف مانند آمازون از سرویس به آن سر باز زدند؛ رو به سوی دیتا سنتر OVH آورد. OVH نیز به راحتی میزبانی ویکی لیکس را پذیرفت. اما این اقدام باعث اعتراض و اقدامات بعضی دولت‌مردان فرانسه شد.

وزیر صنعت فرانسه و برخی دیگر بخاطر فشارهای کشورهای مخالف ویکی لیکس، تلاش در ممنوع کردن این میزبانی از طرف OVH کردند. این اقدامات بخاطر حکم قاضی پرونده مبنی بر عدم نیاز به توقف همکاری این دو مجموعه، بدون نتیجه ماند. OVH به صورت تمام و کمال میزبان رسمی سایت پر هیاهوی ویکی لیکس شد.

زیر مجموعه های اصلی دیتا سنتر OVH

این شرکت سرورهای اختصاصی خود را مطابق با سلیقه‌ی کاربران تقسیم بندی کرده است. سرورهای اختصاصی قدرتمند اصلی OVH از قدرت بسیار بالایی برخوردارند اما هزینه‌ی آنها کم نیست. بنابراین زیرمجموعه‌های soyoustart و Kimsufi را به کاربران خود ارائه کرد.

  1. So you start : سرورهایی که شاید عمر استاندارد آنها گذشته باشد اما از نظر فنی هنوز کاملا سلامت هستند و کارایی بهینه‌ای دارند. این سرورها صرفا از سرورهای اصلی مجزا می‌شوند اما هنوز قابلیت استفاده کامل دارند. پس دوباره و پس از چک شدن‌ نرم افزاری و سخت افزاری بشدت سخت گیرانه، اجاره داده می‌شوند. این سرورها با قیمت‌های پایین تر و فن آوری بی همتا، برای فعالیت‌های نوپا و مشاغل خاص مانند سایت بازی آنلاین کارایی خوبی دارند.
  2. Kimsufi : سرورهایی از دیتا سنتر OVH که عمر مفید آنها رو به پایان است. آن دسته که کار آنها به تعویض قطعات و تعمیرات اساسی کشیده پس از سلسله آزمایشات فنی و سخت گیرانه، توسط یک روبات چک می‌شوند که مطابق سفارش مشتری و توانمند پاسخگویی به نیاز مشتری و عملکرد صحیح هستند یا خیر!
    در صورت تائید فنی مجددا وارد چرخه شده و این بار با نام kimsufi عرضه می‌شوند. کیم سوفی برای افراد مبتدی، دانشجویان فنی و حرفه ای، کارآموزان فروش بین الملل و فروشندگان اینترنتی نوظهور مناسب است.

خدمات این دیتا سنتر در آنلاین سرور

آنلاین سرور اقدام به ارائه‌ی خدمات این دیتاسنتر در سرویس‌های مختلف به شما عزیزان کرده است.

  1. سرور مجازی فرانسه : سرورهای مجازی فرانسه‌ی آنلاین سرور از این دیتاسنتر ارائه می‌شوند. این سرورها در سه دسته‌ی مختلف با ترافیک نامحدود عرضه شده اند. شما می‌توانید برای خرید، مشاهده قیمت‌ها و اطلاعات بیشتر به صفحه‌های سرور مجازی فرانسه ، سرور مجازی SSD فرانسه ، سرور مجازی مدیریت شده فرانسه در سایت آنلاین مراجعه فرمایید.
  2. سرور اختصاصی فرانسه : انواع بسیاری از سرورهای اختصاصی دیتا سنتر OVH در آنلاین سرور ارائه می‌گردند. در سرورهای اختصاصی فرانسه امکان تهیه‌ی آی پی از چندین کشور مختلف تا ۲۵۶ عدد روی هر سرور، به صورت ” یکبار پرداخت ” وجود دارد.
    دسترسی به کنترل پنل مرکز داده توسط پنل آنلاین سرور، ارائه‌ی KVM دائمی، ارائه‌ی دسترسی Rescue ، ارائه پورت ۱ گیگابایت واقعی، امکان تنظیم و خرید فایروال سخت افزاری مجزا و.. از دیگر مزایای سرور اختصاصی فرانسه است. برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاهده‌ی قیمت‌ها و خرید می‌توانید به صفحه‌ی خرید سرور اختصاصی فرانسه در سایت آنلاین سرور مراجعه نمایید.

ارسال نظر

سه + دوازده =