دسته بندی:

ثبت دامنه .name

دامین .name یکی از هفت پسوند عمومی بین المللی است که از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. ثبت دامنه .name معمولا توسط افراد برای معرفی یا ایجاد یک سایت شخصی انجام می‌گیرد و برای تمام افراد حقیقی و حقوقی جهان مجاز است. اکنون به بیان تاریخچه، شرایط ثبت و معرفی آن خواهیم پرداخت. همچنین برای مشاهده‌ی تعرفه‌های روز و خرید آنلاین ارزان دامین name می‌توانید روی ” ثبت دامنه ” کلیک کنید.

ثبت دامنه .name و معرفی پسوند بین المللی name

.name یک پسوند سطح بالا general top level domain از نسل دوم دامین‌های اینترنتی است که در سال ۲۰۰۱ توسط Hakon Haugnes و Geir Rasmussen به عنوان یکی از دامنه‌های هفتگانه‌ی عمومی جدید معرفی شد و از سال ۲۰۰۲ در دسترس عموم قرار گرفت. در ابتدا فقط ثبت نام دامین‌های مرتبه سوم و آدرس ایمیل برای آن مجاز بود تا از سواستفاده احتکارگران دامنه‌ها جلوگیری شود اما از سال ۲۰۰۴ محدودیت‌ها برداشته شد و نام مرتبه دوم آن نیز مجاز به ثبت شد. هدف این لغو محدودیت این بود که بیشترین افراد ممکن بتوانند یک آدرس ایمیل و دامین با نام خانوادگی خود داشته باشند.

اواخر سال ۲۰۰۷ سیستم‌های امنیتی به این دامین به علت در اختیار قرار دادن اطلاعات مالک به عموم ایراد گرفتند که بعدا قبول کردند این مسئله به ذات این دامین وابسته است و جدایی‌پذیر نیست و تمام کسانی که اقدام به خرید آن می‌کنند از این مسئله آگاهی دارند. Verising به عنوان اپراتور ICANN آمریکا که مرکز کنترل دامنه‌های جهان است اقدام به ثبت این دامین می‌کند.

ثبت دامنه .name غالبا توسط افرادی که تمایل دارند نام، لقب یا مشخصات خود را به عنوان آدرس سایت به ثبت برسانند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پسوند به هر دو صورت سطح دوم abbas.name و سطح سوم abbas.abdoli.name قابل استفاده است. همچنین به صورت ایمیل abbas@abdoli.name نیز می‌تواند ثبت شود که این آدرس می‌تواند برای فوروارد کردن ایمیل‌ها به دامین دیگر معرفی شود.

دانستنی‌های دامنه .name

  • Who is این دامین قابلیت مخفی شدن ندارد.
  • نام دامین این پسوند از کاراکترهای بین المللی پشتیبانی می‌کند.
  • قابلیت ثبت دامنه .name با نام خانوادگی افراد بسیار معروف وجود ندارد.
  • استفاده از کلمه‌ی family یا معادل آن در نام دامین ممنوع است.
  • اگر فردی دامین سطح سوم یک نام خانوادگی را با این پسوند ثبت کند؛ دامین سطح دوم آن برای همه قفل می‌شود. مثلا اگر من abbas.abdoli.name را ثبت کنم دامین abdoli.name برای همه حتی خود من قفل می‌شود تا تمام abdoli ها مجبور به ثبت دامین سطح سوم با نام کامل شوند.
  • در صورت عدم تطابق نام خودتان با نام دامین ممکن است بعدا دچار مشکل شوید.
  • این پسوند مناسب اشخاصی است که قصد راه اندازی سایت شخصی دارند، دنبال شروع یک شغل جدید هستند، یک آدرس شخصی برای رزومه یا.. نیاز دارند، متخصصانی که قصد ارائه‌ی خدمات تخصصی خود را دارند، نیازمند یک وب سایت برای ارتباط افراد خاصی هستند، دنبال انتشار آثار و مقالات خود هستند و..
  • صاحب امتیازهای شخصیت تخیلی نیز می‌توانند نام شخصیت خود را به ثبت برسانند. مثلا کلاه قرمزی
  • ۳-۶۳ کاراکتر آن می‌تواند علاوه بر حروف لاتین، عدد و خط تیره شامل نقطه نیز باشد.
  • پس از انقضا ۳۰ روز فرصت تمدید بدون جریمه سپس ۳۰ روز فرصت با جریمه دارید. در صورت عدم تمدید ۵ روز قفل شده و سپس برای همه آزاد می‌شود.
  • انتقال مالکیت و انتقال رجیسترار آن تا ۱۵ روز کاری پس از خرید ممکن نیست.
  • مانند دامین ملی شامل محدودیت‌های تحریمی نمی‌شود.
  • قابلیت تمدید اعتبار از یک تا ده سال

نکته:

  1. ثبت دامنه .name در ایران توسط نمایندگان رجیسترارهای بین المللی انجام می‌گیرد.
  2. توجه نمایید که نماینده‌ی ثبت کننده، دامین را با مالکیت خود شما ثبت نماید.
  3. شما می‌توانید دامین .name را توسط آنلاین سرور با مالکیت کامل، قیمت ارزان و از رجیسترارهای معتبر بین المللی تهیه نمایید.
  4. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر از شرایط عمومی دامین بین المللی می‌توانید برگه‌ی ” ثبت دامنه بین المللی ” را مطالعه نمایید. همچنین در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، تیم پشتیبانی آنلاین سرور پاسخگوی شماست.

ارسال نظر

7 − 7 =