دسته بندی:

قوانین ثبت دامنه .sch.ir

خرید دامین ir مرتبه سوم sch یا ثبت دامنه .sch.ir برای همه کاربران مجاز نیست و ملزم به ارائه مدارک و داشتن شرایط خاصی می‌باشد. اینجا به معرفی این پسوند و قوانین و مدارک لازم برای ثبت آن می‌پردازیم.

Sch مخفف کلمه‌ی school و ir نیز همانطور که می‌دانید مخفف ایران است. درنتیجه خرید دامین .sch.ir مختص مدارس، موسسات آموزشی و پژوهشی زیر نظر وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران است. پس نیازمند رعایت اصول و قوانین جمهوری اسلامی ایران و تائید ایرنیک به عنوان تنها رجیسترار دامین ملی است.

برای خرید این دامین شما نیازمند یک شناسه نیک حقوقی (مرکز آموزشی و پژوهشی) هستید. همچنین تمام قوانین عمومی ثبت دامنه ir برای دامنه .sch.ir نیز صادق است. در صورت فراهم کردن مدارک و رعایت قوانین مد نظر، شما می‌توانید اقدام به ثبت و تمدید اعتبار آن بین ۱ تا ۵ سال از تاریخ جاری نمایید.

قوانین و مدارک پیش نیاز دامنه .sch.ir

مدارک مورد نیاز برای ثبت دامنه ir مرتبه سوم sch را باید از طریق سایت ایرنیک – ارسال مدارک – مدارک مربوط به دامنه – تکمیل فرم و ضمیمه کردن مدارک به آن یا از طریق شماره فکس ۲۲۲۹۵۷۰۰ به دست کارشناسان نیک برسانید.

شما از تاریخ ثبت تقاضا ده روز فرصت دارید تا مدارک را به ایرنیک ارائه دهید و پروسه‌ی تائید مدارک شما معمولا بین یک تا پنج روز کاری انجام شده و وضعیت ثبت دامنه به شما اطلاع داده خواهد شد.

  • تصویر مجوز رسمی یا گواهی فعالیت مدرسه، مرکز یا موسسه آموزشی از وزارت آموزش و پرورش
  • درخواست کتبی در سربرگ موسسه با مهر و امضای مدیر موسسه یا مدرسه
  • تصویر کارت شناسایی واحد آموزشی

چند نکته

  1. کلیه مدارس ابتدایی و متوسطه اول یا دوم و مراکز آموزشی زیر نظر آموزش و پرورش تنها مجاز به یک بار ثبت دامنه .sch.ir با نام موسسه خود هستند.
  2. نام دامین باید مطابق عینی نام مدرسه یا موسسه با نام ثبتی آن در مجوز یا کارت شناسایی آموزشی یا مخفف صحیح لاتین نام موسسه باشد.
  3. عبارات عمومی مانند دبستان، دبیرستان و.. می‌توانند از نام حذف شوند.
  4. ارائه تصویر مدارک تصدیق موقعیت مکانی
  5. امکان پنهان کردن who is وجود ندارد.
  6. امکان ویرایش مشخصات مالک شناسه نیک یا مشخصات دامنه بدون هماهنگی و ارائه مدارک جدید وجود ندارد.
  7. نام دامین می‌تواند شامل یک بخش کامل و یک بخش مخفف نام موسسه باشد.
  8. امکان تغییر مالکیت دامنه وجود ندارد.

مثال : برای “دبیرستان نمونه دولتی البرز” می‌توان دامین alborz.sch.ir را ثبت کرد. اما برای موسسه پایتخت قلم نمی‌توان qalam.sch.ir یا paytaxt.sch.ir ثبت کرد.

ارسال نظر

هجده − 10 =